MEPPEL DIEP GELUK

DE TOREN DANST

Het 600-jarig bestaan van de Mariakerk in Meppel en de culturele feestmaand oktober, waarin kunst, theater en muziek centraal staan. Twee ingrediënten voor een landelijke tv-commercial die wij gemaakt hebben.

Ons creatieve team bedacht het concept voor de commercial, en leverde het bijbehorende storyboard. De videospecialisten van Time Star vertaalden dat storyboard naar een spectaculaire combinatie van GPS-gestuurde dronebeelden en camerashots. De editor schoof al die puzzelstukjes op hun plek, zodat de look en feel van Meppel Diep Geluk gevat werd in een commercial van twaalf seconden.

Die commercial was een week lang te zien op verschillende kanalen van de nationale televisie. Time Star Media maakte daarnaast een social mediacampagne die de commercial ondersteunde. Via LinkedIn, YouTube en Facebook van stakeholders als Puppet International, Meppel Diep Geluk en de jubilerende Mariakerk bereikte deze campagne een zeer breed publiek.

MET 60 MENSEN GELUK ONDER WOORDEN BRENGEN
Meppel Diep Geluk is de verbeelding van de identiteit van de gemeente Meppel. Wij tekenden met zestig interviews op wat voor Meppelers hun Diep Geluk is.

Die zestig interviews hadden we in twee dagen in een buitenstudio in het centrum van Meppel en Nijeveen. We spraken mensen uit allerlei sectoren en combineerden hun verhalen tot een video waarin alle kernwaarden van Meppel Diep Geluk aan bod komen.

We versterkten de sfeer en inhoud van de video met bijpassende (drone)beelden. De eerste week dat de video online stond hebben 15.000 mensen hem bekeken, en deelden driehonderd mensen hem. Met recht een video die ‘viral’ ging!

Resultaten van een driejarige marketingcampagne

In twee dagen tijd zestig interviews

Viral video in één week tijd meer dan 15.000 keer bekeken