Podcast

de ideale manier om luisteraars aan je te verbinden

Podcast

Een podcast is de ideale manier om luisteraars aan je te verbinden. Wist jij bijvoorbeeld dat ongeveer de helft van alle Nederlanders naar podcasts luistert en dat ze gemiddeld zo’n 7 afleveringen per week volgen? En nog belangrijker: dat 80% van de mensen de podcast helemaal tot het eind afluistert? Kortom: de betrokkenheid bij een podcast is enorm! Dat maakt een podcast dé manier om in verbinding te komen én te blijven met jouw doelgroep; of dat nu collega’s, klanten of inwoners zijn.


24 t/m 28 oktober
Time Star Media – Podcastweek

Elke organisatie, elk bedrijf en elk mens heeft een interessant verhaal te vertellen. Dat mag gehoord worden!
Ben je nieuwsgierig hoe het opnemen van een podcast gaat en wat je er mee kan doen? Geef je dan op voor deze week!

JA! Ik wil graag meedoen met de podcastweek!

podcastweek

Even kort, wat is een podcast ook alweer?

Een podcast is een audio-uitzending die je online beluistert op het moment dat het jou uitkomt. Deskundigen, professionals of bekende personen vertellen over hun werk en passie óf diepen een onderwerp uit. Meestal staat er een bepaald thema centraal waar meerdere opeenvolgende podcasts aan gewijd worden. Het grootste voordeel van een podcast? Het is niet aan tijd gebonden en de uitzending gaat door zolang het gesprek boeiend is.

Wat werkt in een podcast?

Voor podcastluisteraars is vooral ontspanning en amusement een belangrijke reden om naar een podcast te luisteren. Maar er zijn nog meer redenen om een podcast te volgen. Denk bijvoorbeeld aan: op de hoogte blijven, je persoonlijke ontwikkeling stimuleren of interessante personen of onderwerpen volgen. Wil je een podcast opstarten, dan is het dus slim om rekening te houden met deze beweegredenen van luisteraars. Zo ontwikkel je een podcast die goed in de smaak valt en waarmee jij je doelen behaalt.

Ook zakelijk een ídeaal middel

Wist je dat van de 6,3 miljoen podcast-luisteraars, zo’n 25% een zakelijke luisteraar is? In het bedrijfsleven wordt de podcast dan ook veelvuldig gebruikt als communicatiekanaal én ter versterking van de branding. Niet alleen voor potentiële klanten, maar ook om intern te communiceren en de band met werknemers verder te versterken. En de luisteraars? Die zien een zakelijke podcast als de ideale manier om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in hun vakgebied én om nieuwe, inspirerende ideeën op te doen.

De belangrijkste voordelen van een podcast:

  • Je kunt expertise delen met een klein of juist groot publiek.
  • Een podcast is geschikt voor interne én externe communicatie.
  • Je kunt jezelf profileren als expert of deskundige.
  • Met een regelmatige podcast verbind je mensen aan je bedrijf.
  • Met een podcast verbeter je de vindbaarheid op internet (SEO).
  • Een boodschap via een podcast is blijvend.
  • Je kunt podcasts overal luisteren; thuis, in de auto, op het werk, onderweg of in de sportschool!
  • Je laat zien dat je innovatief en vooruitstrevend bent.
  • Je kunt het commercieel inzetten; 69% van de luisteraars leert over nieuwe producten of diensten via podcasts.

Waarom een podcast opnemen bij Time Star Media?

Leuk al die voordelen van podcasts, maar waarom zou je juist óns daarvoor inschakelen? Heel simpel: wij hebben de mensen, middelen en kennis in huis. Dat betekent dat we het complete traject voor je kunnen oppakken, zoals:

  • Projectvoorbereiding
  • Redacteur voor het schrijven van het juiste script
  • Alle benodigde opnameapparatuur
  • Geluidsman
  • Montage van de opname
  • Presentator/host
  • Het hosten en plaatsen van de opname

En ook goed om te benadrukken: we denken in álles met je mee. Van het juiste onderwerp, een aansprekende titel en krachtige inhoud tot de grafische vormgeving en tone of voice. En één ding is zeker: dankzij onze ervaring in de videowereld ben jíj altijd verzekerd van de beste opnameapparatuur en vakmensen!

Time to Talk

Beluister onze podcast, Time to Talk! In deze serie komen diverse onderwerpen aan bod over onze events, content, marketing, techniek en IT. Kortom alle middelen die je in kan zetten om beter bekeken, beluisterd en gehoord te worden. Wouter Taal gaat in gesprek met professionals van de Time to Speak Group maar ook met andere experts.

In de eerste aflevering gaat Wouter in gesprek met podcast expert en Marketing Director van Time Star Media Patty Oenema over het belang én meerwaarde van een goede podcast.

Beluister hem hieronder of in jouw favoriete podcastspeler (o.a. Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts).

Interesse in een podcast en zelf ervaren waarom samenwerken met de professionals van Time Star Media zo’n verademing is? Neem vrijblijvend contact op en ontdek de mogelijkheden!

Waarom Time Star Media?

  • Professioneel. Ons team van filmprofessionals maakt al bijna tien jaar video’s en animaties voor bedrijven en organisaties.
  • Resultaatgericht. De films die wij voor je maken zijn veel meer dan een mooi uitgevoerd creatief idee. Ze helpen jou om je communicatiedoelen te behalen.
  • Gedreven. Wij gebruiken onze passie voor film, techniek en communicatie om samen met onze klanten het beste uit het medium video te halen.
Meer over ons

Bekijk ons werk

Theatergroep De Jonge Honden | Dat wat we niet zien

ROC Rijn IJssel | Timelapse van nieuwe Tech Plaza

De Luie Tuinman | Elk kwartaal een berichtje uit de tuin

Louwman Bedrijfswagens | Werken met dieselmotoremissie in beeld gebracht

Bekijk meer