ACTUEEL.

TERUGBLIK
PODCASTEVENT.

Podcastevent in Studio2 Meppel

We mogen ze steeds vaker maken, podcasts!

We hebben in Studio2 ons eigen Podcastevent georganiseerd waarbij we een podcast maakten onder leiding van Danny Pol.

Nico Oud van Springcast was te gast samen met Time Star Media collega’s Patty Oenema en Wouter Taal en ook vanuit de zaal werd er enthousiast mee gepraat.

In het publiek zaten verschillende marketing en communicatie professionals die wij mochten voorlichten over de trends, facts & figures en hoe podcasts in te zetten zijn!

Review Nico Oud, CEO en founder van Springcast, dé Nederlandse podcast hosting provider.
Afgelopen donderdag was ik te gast bij Time Star Media in Studio2 om in een verrassende talkshow setting te praten over podcasting. Een podcast talkshow, waarbij ook interactie is met het publiek.
De intimiteit van wat tafelgasten, de interactie met een bescheiden publiek en het bereik van de massa als alles wordt gedeeld in podcast en video formaat. Best of all worlds.
Eigenlijk een samensmelting van een televisie talkshow, een meetup, radio en podcasting.
Wouter Taal heeft met zijn team een mooie setting gecreëerd in Meppel, waar je onder hun begeleiding hetzelfde kan doen in Studio2.
Ik deel het vooral omdat ik oprecht denk dat dit format een verrijking is voor het podcast aanbod. Be inspired!

Waarom een podcast niet mag ontbreken in je marketingstrategie.
Voordat je als organisatie begint met een podcast, is het belangrijk om vast te stellen wát je wilt vertellen. Je podcast begint met een onderwerp, een idee. Neem de tijd om hierover te brainstormen met je organisatie. Je wilt waarschijnlijk de kernboodschap van jouw onderneming of organisatie uitdragen. Dat is een mooi startpunt.
Beantwoord daarna deze vraag: voor wie maak je je podcast? Wanneer je als organisatie in een brainstormproces zit, schuilt het gevaar dat je alleen kijkt naar je interne zendingsbehoefte. Natuurlijk weegt dat belang zwaar. Maar: vergeet je doelgroep niet. Zonder luisteraar heeft je podcast immers geen bestaansrecht. Inventariseer dus altijd de behoefte van je potentiële luisteraar.
Zodra je dat hebt vastgesteld, is het tijd om te bedenken hoé je je verhaal gaat vertellen. Dat doe je door een format te kiezen. Een format is de vorm van je podcast. Er zijn talloze formats voor een podcast.

Wil jij meer informatie over het maken van een podcast?
Neem dan contact met ons op.