Versio verkoopt webdomeinen, waaronder het nieuwe .shop domein.

Vraag:
Naast de bekende .nl en .com domeinen is sinds kort het .shop domein beschikbaar gekomen. Versio biedt domeinnamen aan en wil hier graag reclame voor maken. Het domein is vooral bedoeld voor winkels en webshops, en moet sneller duidelijk maken waar je als bezoeker mee te maken hebt. De verspreiding van de video’s moet via Facebook gebeuren.

Oplossing:
Wij wilden hier laten zien dat je professioneler over komt als je een .shop domeinnaam hebt. Om dit op een grappige manier te laten zien moesten we dit uitvergroten en plaatsen in een vreemde situatie. Want is het grappig of aansprekend om te laten zien dat een winkel met huishoudelijke apparatuur een omzetstijging van 1,5 procent realiseert na het gebruik van een .shop domein? Nee!

Een limonadekraam, een hondenuitlaatservice en een schoenpoetser zijn nou niet direct de eerste bedrijven waar je aan denkt met een webshop. Daarom is het juist grappig om te laten zien dat een 13-jarig meisje een limonadekraam zonder klanten heeft en na aanschaf barst van de klanten en het geld.

De campagne bestond uit drie video’s die in oktober (shoptober) zijn verspreid via Facebook. Op de website van Versio hebben we een versie geplaatst die de drie situaties combineert.

Succes:
De video’s zijn veel gezien op Facebook en hebben geleid tot een stijging van 40% in de verkoop van deze domeinnaam.