SYSQA is een recruiter en detacheerder van jonge professionals op het gebied van Business en IT.

Vraag:
SYSQA wil graag vlogs inzetten om informatie over het recruitmenttraject te geven en succesverhalen te delen. SYSQA is geïnspireerd geraakt door een aantal andere vlogseries, die allemaal zijn opgenomen in de auto. De vlogs die SYSQA wil gaan maken bestaan uit een gesprek dat Nicole heeft met een gedetacheerde in de auto. De opnames willen ze zelf kunnen doen, de montage niet. De vlogs moeten ingezet worden op LinkedIn.

Oplossingen:
In een sessie van één dag hebben we de basisbeginselen van het opnemen van een vlog doorgenomen. We hebben Nicole kort getraind in het houden van een gesprek op camera. Daarin hebben we besproken hoe je een gesprek zo houdt dat er vervolgens gemakkelijk in te monteren is. Naast het inhoudelijke deel moet ook het onvermijdelijke technische aspect aan bod komen. We hebben een opstelling in de auto geïnstalleerd met twee cameraatjes en een microfoon zodat het gesprek goed in beeld komt. Met een simpele handleiding en wat tips kan SYSQA voortaan zelf de apparatuur installeren.

Na een proefopname en een evaluatie daarvan is Nicole met haar eerste echte gast in de auto gestapt.

Wij hebben aan de hand van de trainingssessie een format gemaakt waar de afleveringen voortaan in passen. Zo krijgen de video’s een herkenbare stijl en vormgeving.

Succes:
SYSQA is tevreden over de eerste vlog, Nicole heeft er vertrouwen in om de opnames zelf te gaan doen. De eerste vlog staat online en heeft in de eerste week ruim 1500 kijkers getrokken. Dat is een mooi getal voor de specifieke doelgroep die we aanspreken. De reactie van onze klant?

‘Time Star Media is de vaardige, creatieve, flexibele en betrouwbare videopartner die ik nodig heb bij het servicen van mijn klanten.’ Teun Klos, Marbase