Meppel Diep Geluk is de verbeelding van de identiteit van de gemeente Meppel.

Vraag:

De marketingcampagne Meppel Diep Geluk bestaat inmiddels drie jaar en wordt goed ingezet. Tijd om resultaten te gaan ophalen en verbeelden. Of wij kunnen organiseren dat we van heel veel verschillende mensen antwoord krijgen op hun geluk. Tuurlijk!

Oplossing:

We hebben bedacht om zoveel mogelijk mensen uit verschillende sectoren te interviewen over wat hun geluk in Meppel maakt. Uit een lange lijst met voorgestelde personen hebben we van bijna 60 mensen een toezegging. Op twee dagen hebben we een buitenstudio gebouwd waar we de mensen ontvangen en interviewen, op hoog tempo! In gesprekken van ongeveer 15 minuten proberen we mooie quotes uit de deelnemers te krijgen waar we later een samenhangend verhaal kunnen maken.

Uit de bijna 60 interviews hebben we een verhaal gemaakt waarin alle kernwaarden van Diep Geluk aan bod komen. Naast de interviews hebben we (drone) beelden ingezet om de sfeer te benadrukken.

De video is in de eerste week dat hij online stond al ruim 300 keer gedeeld en al meer dan 15.000 keer bekeken. Dat gaat hard!