De Corona-crisis heeft grote gevolgen voor de samenleving. Het is lastig, maar extra belangrijk dat communiceren met inwoners, medewerkers of leden mogelijk blijft.

Vraag:

Van verschillende bestuurders en directeurs, in het bedrijfsleven, de overheid en verenigingen hebben wij de laatste weken de vraag gekregen boodschappen over de gevolgen van Corona te communiceren. De inhoud is anders, de eisen zijn vrijwel gelijk. Het moet snel, gemakkelijk, veilig en voor meerdere kanalen geschikt zijn.

Oplossing:

Snel content maken doen wij al jaren, dus ook hier hebben we een oplossing bedacht waarmee we in no-time het resultaat online hebben. Met ons autocue systeem maken we het opnemen van (lange) teksten eenvoudig, ook voor iemand zonder ervaring of mediatraining. De van tevoren geschreven tekst zetten wij klaar, op locatie “rolt” deze voor de lens van onze camera langs. Dit zorgt ervoor dat je de kijker rechtstreeks aankijkt zonder dat je de teksten uit je hoofd hoeft te leren.
Wij nemen corona en de bijbehorende maatregelen erg serieus, zo ook op locatie. Met een zo klein mogelijk team, in bijna alle gevallen één persoon, komen we opnames maken. De microfoon laten we je zelf omdoen, nadat we hem gereinigd hebben. Alles om eventueel besmettingsgevaar zoveel mogelijk te beperken.

Na de opnames zorgen wij direct voor de verwerking van de video(s), hij wordt nabewerkt en voorzien van de juiste huisstijl. Ook voegen we ondertiteling toe en zorgen we voor de juiste instellingen voor elk gewenst kanaal. In een aantal gevallen verzorgden wij ook de plaatsing op Facebook, Youtube en Instagram.

Succes:

De onderstaande video is een boodschap van onze eigen burgemeester, Richard Korteland. In zo’n 20 minuten heeft hij naast deze boodschap voor de inwoners van Meppel ook een boodschap voor zijn medewerkers opgenomen. De video stond binnen 1,5 uur na opname online op de sociale media en wordt inmiddels veel gezien en gedeeld. Ook bij de andere opnames die we hebben gemaakt zien we dat de video’s de doelgroep heel goed bereiken. In deze crisistijd is dit een hele goede manier om toch te blijven communiceren!