NVVB WERVINGSCAMPAGNE

BURGERZAKEN, EEN VAK VOL VARIATIE

Omdat in 2014 de paspoorten van vijf naar tien jaar geldigheid zijn gegaan komt er in 2024 een piek in aanvragen voor nieuwe paspoorten bij de gemeentes. Daar is extra personeel voor nodig, en daarom riep de Nederlandse Vereniging van Burgerzakenpersoneel onze hulp in. Zij wilde een wervingsvideo voor haar landelijke campagne.

De campagne bestaat uit verschillende onderdelen: een wervingsvideo, korte social snippits (REELS), flyers en campagnebeelden. Dit alles om mensen enthousiast te maken voor de opleiding tot burgerzakenambtenaar, en een baan op de afdeling Burgerzaken. De video wordt ingezet op de dagen dat er actief mensen geworven worden. Maar is ook te zien tijdens bijvoorbeeld het NVVB-congres. Van de wervingsvideo worden meerdere korte varianten gemaakt, ook wel snippits of reels genoemd. Deze korte video’s zorgen door verspreiding op social media voor meer zichtbaarheid en bereik van de campagne.

Online is de campagne zichtbaar door middel van de video’s en campagnebeelden, offline brengen we de campagne onder de aandacht met behulp van flyers en posters. Deze sluiten inhoudelijk en qua uitstraling aan op de wervingsvideo en roepen op om naar de wervingsdagen te komen.

Snippits
& Social media

Landelijke campagne
Zichtbaarheid

Enthousiast maken